[인천대학교 재입학 안내]
1. 신청대상: 제적자(미등록/미복학/학사징계/자원퇴학)
2. 신청기간: 2025. 05. 26. 09:00 ~ 2025. 06. 02. 17:00(신청기간 이후 추가 접수 불가)
3. 신청방법: 재입학 희망자는 첨부된 원서를 작성해서 isc@inu.ac.kr로 회신>국제교육지원팀에서 대리접수>학과사무실 검토 및 상담> 학과 승인> 등록금납부> 수강신청> 학업개시
4. 주의사항
- 재입학 이력이 있는 학생은 신청 불가
- 첫 학기 제적자 신청 불가
- 학과 검토 후 재입학 불허될 수 있음
- 재입학 후 첫학기에 휴학 불가
- 포털 상 개인정보 불일치 시 학과장 상담 불가로 신청이 반려될 수 있으므로 필히 업데이트
- 이메일 등을 반드시 수시로 확인하여 학과와 원활한 상담 진행 필요
(필요한 경우 줌이나 해외전화 상담 필요, 연락 안될 시 불허)
- 비자 심사 기간을 고려하여 미리 은행서류 등을 준비
- 합격자는 홈페이지 공고를 필수로 확인하여 등록 및 수강신청까지 완료해야 함
5. 합격발표: 2025. 7월경
6. 등록기간: 2025. 8. 25. ~ 8. 29. 16:00 (카드납부 및 분할납부 불가), 미 등록 시 재입학 취소
[Incheon National University Re-admission Information]
1. Subject to application: Expelled students (unregistered/unreturned/academic warning/quit)
2. Application period: 2025. 05. 26. 09:00 ~ 2025. 06. 02. 17:00(Additional applications will not be accepted after this period)
3. Application Method: Students wishing to apply for re-enrollment should complete the attached form and send it to isc@inu.ac.kr.
-> International Service Center - Proxy Application ->Department Office Review and Consultation ->Department Approval-> Tuition Payment-> Course Enrollment-> Start of Studies
4. Precautions
- Students who have previously been re-admitted are not eligible to apply.
- First-semester expelled students are not eligible to apply
- Your major department may review and reject re-enrollment applications.
- Students who are re-admitted cannot take a leave of absence during their first semester.
- If there is a mismatch in personal information on the portal, the department cannot provide consultation, and the application may be rejected. Be sure to update your information.
- Check your email regularly and maintain smooth communication with the department. (If necessary, Zoom or international phone consultations may be required. Applications may be rejected if communication is not possible.)
- Be sure to prepare bank documents and other necessary materials in advance, considering visa processing times.
- Accepted students must check the announcement on the website and complete both tuition payment and course registration.
5. Acceptance announcement: Around July, 2025
6. Registration period: 2025. 8. 25. ~ 8. 29. 16:00 (Card payments and installment payments are not accepted)