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교수소개

김태민 증명사진

  • 이름김태민
  • 주전공광고, 브랜딩, 마케팅
  • 담당과목소비자심리와설득이론, 브랜디드콘텐츠, 전략커뮤니케이션조사방법론, 미디어산업의이해
  • 전화번호032-835-8589
  • E-mail taemin.kim@inu.ac.kr
  • 홈페이지 -
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학       력
2016.05.31 Univ. of Minnesota  박사
2012.05.31 Florida State University  석사
2002.02.28 한국외국어대학교  학사
연구실적
<논문> 
유튜브 주식방송 시청이 20대 투자자의 주식 투자 의도에 미치는 영향: 인플루언서와의 준사회적 상호작용을 중심으로, 한국콘텐츠학회 논문지 , 제21권(집) , 제11호 , PP.121~134 , 2021.11.28
Predictors of Viewing YouTube Videos on Incheon Chinatown Tourism in South Korea: Engagement and Network Structure Factors, Sustainability , 제13권(집) , 제22호 , 2021.11.12
Unintended Consequences of Warmth Appeals: An Extension of the Compensation Effect between Warmth and Competence to Advertising, JOURNAL OF ADVERTISING , 제50권(집) , 제5호 , PP.622~638 , 2021.10.20
드론 관련 연구의 지식구조 탐색, 디지털콘텐츠학회논문지 , 제22권(집) , 제9호 , PP.1511~1519 , 2021.09.01
How Warmth Advertising Appeals and Consumers’ Styles of Thinking Shape Brand Evaluations and Forgiveness in a Product Harm Crisis Situation, 한국광고홍보학보 , 제23권(집) , 제3호 , PP.5~36 , 2021.07.31
광고모델의 미소와 소비자의 자기해석 수준이 고가 제품군 브랜드의 구매의도에 미치는 부정적 효과, 한국콘텐츠학회 논문지 , 제21권(집) , 제6호 , PP.678~686 , 2021.06.30
How Spatial Distance and Message Strategy in Cause-Related Marketing Ads Influence Consumers’ Ad Believability and Attitudes, Sustainability , 제13권(집) , 제12호 , 2021.06.15
온라인 행동 기반 맞춤형 광고의 부정적 효과: 조절초점의 조절효과와 브랜드 태도의 매개 효과를 중심으로, 비즈니스융복합연구 , 제6권(집) , 제2호 , PP.23~30 , 2021.05.25
How Do Brands' Facebook Posts Induce Consumers' E-Word-of-Mouth Behavior?, JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH , 제59권(집) , 제4호 , PP.402~413 , 2019.12.31
Self-and social motivation to interact with a brand on Facebook: the moderating roles of self-expression and brand engagement in a student sample, Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking , 제19권(집) , 제5호 , PP.328~334 , 2016.05.16
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