교수소개

부교수

김태민
직책/직급
부교수
주전공
광고, 브랜딩, 마케팅
담당과목
소비자심리와설득이론, 브랜디드콘텐츠, 전략커뮤니케이션조사방법론, 미디어산업의이해
전화번호
032-835-8589
이메일
taemin.kim@inu.ac.kr
홈페이지
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학력

2016.05.31 Univ. of Minnesota  (박사)

2012.05.31 Florida State University  (석사)

2002.02.28 한국외국어대학교  (학사)

경력

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연구실적
<논문> 

뉴스기사 공유를 통한 페이스북 이용자의 인상관리: 따뜻함과 유능함 인상관리의 균형 전략, 한국콘텐츠학회 논문지 , 제24권(집) , 제3호 , PP.146~154 , 2024.03.31

The Effect of Social Media on Preventive Behavioural Intention During the COVID-19 Pandemic: Mediating Roles of Interpersonal Communication, Social Media Expression and Knowledge, Journal of Creative Communications , 제18권(집) , 제2호 , PP.166~182 , 2023.07.01

The Effect of Cross-Model's Product Demonstration and Product Involvement on Attitudes toward the Ad, The International Journal of Internet, Broadcasting and Communication , 제15권(집) , 제2호 , PP.254~260 , 2023.05.19

따뜻한 광고소구와 광고노출 조건이 브랜드 유능함 인식과 지각된 품질에 미치는 영향, 비즈니스융복합연구 , 제8권(집) , 제2호 , PP.53~62 , 2023.04.30

명품 브랜드 광고에서 광고모델의 미소가 가져오는 부정적 효과: 브랜드 유능함 인식의 매개효과를 중심으로, 사회과학연구 , 제30권(집) , 제1호 , PP.82~100 , 2023.03.20

유튜브 주식방송 시청이 20대 투자자의 주식 투자 의도에 미치는 영향: 인플루언서와의 준사회적 상호작용을 중심으로, 한국콘텐츠학회 논문지 , 제21권(집) , 제11호 , PP.121~134 , 2021.11.28

Predictors of Viewing YouTube Videos on Incheon Chinatown Tourism in South Korea: Engagement and Network Structure Factors, Sustainability , 제13권(집) , 제22호 , 2021.11.12

Unintended Consequences of Warmth Appeals: An Extension of the Compensation Effect between Warmth and Competence to Advertising, JOURNAL OF ADVERTISING , 제50권(집) , 제5호 , PP.622~638 , 2021.10.20

드론 관련 연구의 지식구조 탐색, 디지털콘텐츠학회논문지 , 제22권(집) , 제9호 , PP.1511~1519 , 2021.09.01

How Warmth Advertising Appeals and Consumers’ Styles of Thinking Shape Brand Evaluations and Forgiveness in a Product Harm Crisis Situation, 한국광고홍보학보 , 제23권(집) , 제3호 , PP.5~36 , 2021.07.31

광고모델의 미소와 소비자의 자기해석 수준이 고가 제품군 브랜드의 구매의도에 미치는 부정적 효과, 한국콘텐츠학회 논문지 , 제21권(집) , 제6호 , PP.678~686 , 2021.06.30

How Spatial Distance and Message Strategy in Cause-Related Marketing Ads Influence Consumers’ Ad Believability and Attitudes, Sustainability , 제13권(집) , 제12호 , 2021.06.15

온라인 행동 기반 맞춤형 광고의 부정적 효과: 조절초점의 조절효과와 브랜드 태도의 매개 효과를 중심으로, 비즈니스융복합연구 , 제6권(집) , 제2호 , PP.23~30 , 2021.05.25

How Do Brands' Facebook Posts Induce Consumers' E-Word-of-Mouth Behavior?, JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH , 제59권(집) , 제4호 , PP.402~413 , 2019.12.31

Effects of ironic advertising on consumers’ attention, involvement and attitude, Journal of Marketing Communications , 제24권(집) , 제1호 , PP.53~67 , 2018.12.11

Self-and social motivation to interact with a brand on Facebook: the moderating roles of self-expression and brand engagement in a student sample, Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking , 제19권(집) , 제5호 , PP.328~334 , 2016.05.16

<저서> 

Digital Korea, 한울아카데미 , 2018.07.02