교수소개

부교수

김창희
직책/직급
부교수
주전공
Service Operations, Management Science
담당과목
서비스운영관리, 경영과학, 경영통계, 생산운영관리, SCM, 계량적사고와의사결정
전화번호
032-835-8734
이메일
ckim@inu.ac.kr
홈페이지
http://productivity.modoo.at
학력

2017.08.29 서울대학교  (경영학박사)

2011.02.25 성균관대학교  (경영학사)

경력

2024.05 ~ 2024.12 서울특별시 (산하 공공기관 경영평가위원)

2023.10 ~ 2023.10 방송통신위원회 (종편채널 재승인평가위원)

2023.04 ~ 2024.12 인천광역시 (산하 공공기관 경영평가위원)

2023.02 ~ 2024.12 경기도 (산하 공공기관 경영평가위원)

2022.04 ~ 2022.07 과학기술정보통신부 (데이터가치평가 자문위원)

2022.03 ~ 2022.12 기획재정부 (공공기관 경영평가위원)

2021.03 ~ 2024.12 한국소비자원 (CCM 평가위원)

2021.03 ~ 2021.12 기획재정부 (공공기관 경영평가위원)

2021.02 ~ 2022.01 한국토지주택공사 (기술심사평가위원)

2019.12 ~ 2021.12 관세청 (보세판매장 특허심사위원)

2011.03 ~ 2018.02 서울대학교 생산관리연구실 (연구원)

연구실적
<논문> 

모빌리티 플랫폼의 재이용 의도에 대한 연구: 대학생의 카카오 택시 서비스 이용을 중심으로, 한국생산관리학회지 , 제35 권(집) , 제1호 , PP.1~20 , 2024.02.29

Combining bootstrap data envelopment analysis with social networks for rank discrimination and suitable potential benchmarks, EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH , 제312권(집) , 제1호 , PP.283~297 , 2024.01.01

Is There a Difference in Innovation Performance Depending on the Investment in Each Stage of Development Process? Evidence From Medical Device Industry, IEEE Access , 제11권(집) , 2023.08.30

The relationship between climate and energy consumption: The case of South Korea, Energy Sources Part A-Recovery Utilization and Environmental Effects , 제45권(집) , 제3호 , PP.6456~6471 , 2023.08.01

Measuring Local Economy Efficiency With Two-Stage Bootstrap DEA, International Journal of Software Innovation , 제10권(집) , 제1호 , 2022.10.04

Are all CSR Activities in Your SNS Authentic? The Antecedents and Outcomes of Consumer Perceived Authenticity of CSR, SAGE Open , 제12권(집) , 제4호 , 2022.10.01

Product and service innovation: Comparison between performance and efficiency, Journal of Innovation & Knowledge , 제7권(집) , 제3호 , 2022.07.01

A Study on the Relationship Between Government Regulations and Innovation Efficiency in Information and Communication Technology (ICT) Industry, International Journal of Software Innovation , 제10권(집) , 제1호 , 2022.05.26

Measuring Customer Satisfaction and Hotel Efficiency Analysis: An Approach Based on Data Envelopment Analysis , Cornell Hospitality Quarterly , 제63권(집) , 제2호 , PP.257~266 , 2022.05.01

Disproving the Sophomore Slump Using Data Envelopment Analysis—Focusing on English Premier League’s 2014/2015 to 2018/2019 Seasons, International Journal of Sport Finance , 제17권(집) , 제1호 , PP.3~17 , 2022.02.01

COVID-19 and Hotel Productivity Changes: An Empirical Analysis Using Malmquist Productivity Index, Service Science , 제13권(집) , 제4호 , PP.243~257 , 2021.12.31

Evaluating the efficiency of Korean festival tourism and its determinants on efficiency change: Parametric and non-parametric approaches, TOURISM MANAGEMENT , 제86권(집) , 2021.10.01

A study on healthcare supply chain management efficiency: using bootstrap data envelopment analysis, Health Care Management Science , 제22권(집) , 제3호 , PP.534~548 , 2019.09.01

Optimal baggage sorting rule to reduce waiting time in baggage claim, Service Business , 제12권(집) , 제2호 , PP.435~451 , 2018.06.01

Multi-Period efficiency and productivity changes in global Automobile: A VRS-VRM and SML productivity index approach, EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS , 제86권(집) , PP.77~86 , 2017.11.01

Measuring the operational efficiency of individual theme park attractions, SPRINGERPLUS , 제5권(집) , 2016.06.01

Surviving in the Red Ocean: measuring factors for business excellence among coffee franchises in Korea, TOTAL QUALITY MANAGEMENT BUSINESS EXCELLENCE , 제27권(집) , PP.761~774 , 2016.01.01

<저서> 

인사이트 있는 특별한 고객경험전략: 모든 것이 경험이다 고객이 몰입하는 경험 디자인, KMAC , 2023.05.08

생산운영관리, McGrawHill , 2021.01.05

물과 가치(Value of water), 오름디자인기획 , 2020.12.01

공급사슬관리 5판(Principles of Supply Chain Management 5th edition: A Balanced Approach), 한경사 , 2020.02.25

계량적 사고와 의사결정과학 1판(Quantitative Thinking and Decision Science): Operations Research and Management Science Workbook, 인천대학교 출판부 , 2018.09.03