교수소개

교수

김경미
직책/직급
교수
주전공
General Business, 관광경영
담당과목
경영학원론, 경제학원론, 관광경영
전화번호
032-835-8509
이메일
Kyungmikim@inu.ac.kr
홈페이지
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학력

2002.12.19 Virginia Polytechnic Institute & State Univ.  (Ph.D)

1998.08.07 Purdue Univ.  (경영학석사)

1987.02.25 고려대학교  (경제학사)

경력

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연구실적
<논문> 

임상 시험등록정보의 산업적 활용과 시사점: ICTRP에 등록된 COVID-19 사례 중심으로, 한국재난정보학회 논문집 , 제17권(집) , 제4호 , PP.778~785 , 2021.12.31

A Comparison of Chinese and American Employees’ Psychological Contracts with Subsidiary Korean Companies and Their Effect on Job Satisfaction, Job Performance, and Job Retention, Journal of China Studies , 제24권(집) , 제4호 , PP.121~146 , 2021.12.31

외식업체의 물리적 환경이 고객의 행동에 미치는 영향-위생관리변수의 조절효과를 중심으로 , 한국산업정보학회논문지 , 제26권(집) , 제4호 , PP.59~71 , 2021.08.31

The Impact of Cruise Lines’ Program on Tourism Industry in Incheon, 융합경영연구 , 제8권(집) , 제1호 , PP.20~28 , 2020.03.31

국내 스타트업의 현황 및 성공요인 분석: (주)우아한 형제들의 사례를 통하여, 한국산업정보학회논문지 , 제25권(집) , 제1호 , PP.71~87 , 2020.02.28

전자상거래를 통한 해외 시장 직접투자 연구: 베트남을 중심으로, 융복합지식학회논문지 , 제7권(집) , 제2호 , PP.1~12 , 2019.07.31

Effect of South Korean Corporate Culture on Employees at Subsidiary Firms in China, International Journal of China Studies , 제10권(집) , 제1호 , PP.83~105 , 2019.06.30

한국 중소기업의 베트남 투자 분석: T사의 사례연구를 통하여 , 국제경영리뷰 , 제22권(집) , 제4호 , PP.257~285 , 2018.12.31

Korean Company’s Organizational Culture and its effectiveness on employees' behavior , 산업혁신연구 , 제34권(집) , 제3호 , PP.215~244 , 2018.09.30

The Effectiveness of Employee Retention and Organizational Culture Management on Post Merger Integration in Mergers and Acquisition*, 인적자원관리연구 , 제25권(집) , 제3호 , PP.61~78 , 2018.09.30

Gender difference of Chinese employees' perception on subsidiary Korean Company's organizational culture and behaviors, 경영경제연구 , 제40권(집) , 제2호 , PP.157~182 , 2018.08.31

The Impact of Strong Internal Resource on Organic Cosmetic Company’s Growth:Case of Pinkwonder, 경영연구 , 제33권(집) , 제2호 , PP.239~262 , 2018.05.31

가족친화적 기업문화가 근로자의 행동에 미치는 영향, 한국산업정보학회논문지 , 제23권(집) , 제2호 , PP.75~92 , 2018.04.30

Social media influencer impact on Millennials: The flying house media, 융복합지식학회논문지 , 제6권(집) , 제1호 , PP.79~84 , 2018.01.31

American College Students’ Study Abroad Destination Choices: Hedonic or Utilitarian Motivation, 사회과학연구논총 , 제33권(집) , 제1호 , PP.297~330 , 2017.04.30

How Does the Work Status Affect Employees’ Job Attitude and Behavior in the Hotel Industry?, INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY & TOURISM ADMINISTRATION , 제18권(집) , 제1호 , PP.1~22 , 2017.01.31

Study abroad experience, destination image, and return intention, 관광연구저널 , 제30권(집) , 제10호 , PP.59~70 , 2016.10.30

How Do Customers Perceive Service Quality in Differently Structured Fast Food Restaurants?, Journal of Hospitality Marketing & Management , 제24권(집) , 제1호 , PP.99~117 , 2015.01.31

Which destination attributes do Chinese Tourists prefer between Japan and South Korea?, 경영경제 , 제47권(집) , 제2호 , PP.45~71 , 2014.11.28

Complaint behavior intentions and expectation of service recovery in individualistic and collectivistic cultures, International Journal of Culture, Tourism and Hosp , 제8권(집) , 제3호 , PP.255~271 , 2014.06.27

The use of Sequential Critical Incident Analysis to Evaluate Service Process Quality in the Restaurant Sector, 관광연구 , 제28권(집) , 제6호 , PP.41~58 , 2014.02.01

How does tourism in a community impact the quality of life of community residents?, TOURISM MANAGEMENT , 제36권(집) , PP.527~540 , 2013.06.28

The Moderating Effect of Travel Experience in a Destination on the Relationship Between the Destination Image and the Intention to Revisit, Journal of Hospitality Marketing and Management , 제21권(집) , 제5호 , PP.486~505 , 2012.07.01

Decision of SNAP recipients to consume more vegetables: an application of the theory of planned behavior, Journal of Hunger and Environmental Nutrition, , 제6권(집) , 제3호 , PP.97~114 , 2011.06.01

The effects of nonresidents' geographical and cultural distance on a tourist destination's image, Advances in Hospitality and Leisure , 제7권(집) , 제0호 , PP.131~152 , 2011.01.01

Organizational justice as a mediator of the relationships between leader-member exchange and employees' turnover intentions, Journal of Hospitality Marketing and Management , 제19권(집) , 제2호 , PP.97~114 , 2010.02.01

Marathons as serious leisure tourism, Advances in Hospitality and Leisure , 제6권(집) , 제0호 , PP.43~58 , 2010.01.01

<저서> 

경영학원론(Management), 카오스북 , 2016.02.15

(21세기 환경변화에 따른) 호텔 경영전략의 이해, 백산출판사 , 2007.01.01